۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

موزه تاریخ طبیعی اردبیل مرجع علمی فعالان محیط زیست است

موزه تاریخ طبیعی اردبیل مرجع علمی فعالان محیط زیست است

اردبیل- مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: انوع گونه‌های حیوانات تاکسیدرمی شده در موزه تاریخ طبیعی اردبیل نگهداری می‌شود که مرجع غنی علمی و پژوهشی برای فعالان زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز موزه اظهار کرد: اردبیل زیستگاه حیات وحش منحصر به فردی بوده که تمامی نمونه‌های این گونه‌های جانوری در موزه تاریخ طبیعی اردبیل موجود است.

وی تصریح کرد: موزه تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که می‌تواند علاوه بر معرفی هر چه بیشتر زیست بوم‌های مختلف، گونه‌های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را نیز به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی این استان روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی موزه رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر از این موزه که در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل، جنب دانشگاه پیام نور قرار دارد، بازدید کنند.

قاسم‌پور افزود: موزه تاریخ طبیعی اردبیل با وجود گونه‌هایی از حیوانات پوست‌آرایی شده و تاکسیدرمی، سنگواره‌ها و سنگ‌های مختلف، مجموعه‌ای زیبا از طبیعت استان را در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در موزه تاریخ طبیعی اردبیل ۱۷ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه ماهی، ۱۲ گونه خزنده و دوزیست و نمونه‌های متنوعی از حشرات، تیپ‌های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می‌شود.

قاسم‌پور اضافه کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی می‌توانند اندیشه و احساس اقشار مختلف مردم را در مورد جلوه‌های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی برانگیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: مهمترین وظیفه موزه‌های تاریخ طبیعی، مطالعه و بررسی میراث طبیعی اعم از منابع جاندار و بی‌جان و انتقال این دانش از طریق آموزش و به نمایش گذاردن نمونه‌های قابل نگهداری برای افزایش دانش زیست محیطی مردم و تشویق افراد به علاقه و احترام به طبیعت و حفاظت از منابع تجدیدناپذیر آن است.

کد خبر 5492733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha